czwartek, 8 grudnia 2011

Święta! + Pierniczki korzennne

Hej, w pośpiechu daję tu przepis na pierniczki korzenne, wkrótce będę robiła
więc wstawie zdjęcia : ) 


- 300g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 60g masła
- 1 jajko
- 200g miodu
- 50g cukru pudru
- 1 łyżeczka kakao
- 1 czubata łyżka cynamonu
- 1 czubata łyżeczka zmielonego kardamonu
- 1 łyżeczka ziaren ziela angielskiego
- 1/2 łyżeczki ziaren kolendry
- 1/2 łyżeczki zmielonego imbiru
- 1 płaska łyżeczka całych goździków

Pierniczki korzenne - sposób przygotowania:
Masło rozpuścić w rondelku, ostudzić. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Następnie dodać miód, jajko, kakao i przyprawy zmielone w młynku do kawy lub blenderze. Zagnieść ciasto. Masę na pierniczki korzenne odstawić do lodówki na kilka godzin. Wałkować ciasto na grubość ok. 2-3 mm i wycinać pierniczki. Piec ok. 8-10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Ostudzić. Pierniczki korzenne pięknie wyglądają udekorowane lukrem.

PS. Oglądaliście top model?
Bardzo nie spodobało mi się to że wygrała Olga, bo sądze że się nienadaje..
No cóż, taki nie sprawiedliwy jest ten świat, a ludzie którzy się baardzo starają ze skutkami
nic nie dostają...

8 komentarzy:

  1. mmm , uwielbiam pierniczki , jak dla mnie to żadna z tych dziewczyn , które znajdowały się w finale nie nadawały się na Top Modelki .. ;/ ale no cóż , chcieli to mają ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham pierniczki! :))
    podoba mi się Twój blog, jest ciekawy i taki.. czysty, zadbany. pozdrawiam. :)
    i nieskromnie zapraszam do mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam xD
    Co do Top Model - mam takie samo zdanie co Kama.
    Pozdro ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy blog, trzeba faktycznie już wkrótce brać się za wypieki.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję bardzo i ja również dodaję! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :). Ja również dodałam do obserwowanych i będę tu zaglądała częściej ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. oh, kusisz tymi pierniczkami.
    Moją faworytką w top model była kompletnie inna dziewczyna. Nie wiem dlaczego wygrała Olga, ale uważam, że było to zaplanowane. Cóż, ale jeśli wywala się dziewczynę z programu tylko dlatego, że zadzwoniła do chłopaka, to sami strzelają sobie gola do własnej bramki. Ten program schodzi na psy.
    zapraszam do obserwacji.

    OdpowiedzUsuń
  8. też dziś piekę pierniczki <3
    a top model masakra, nawet nie chce komentować bo tylko się zdenerwuje ;p
    obserwuje !

    OdpowiedzUsuń

napewno się odwdzięczę : )